Vandaag houden we het kort maar krachtig. Dit recept is belachelijk eenvoudig. Het kost minder dan 5 minuten om te maken, en kost nog geen euro per pot. En het werkt misschien nog wel beter dan alle crèmes die ik ooit gekocht heb.Echt waar! En nu ik bijna iedereen in mijn omgeving voorzien heb van een pot van deze crème voel ik me zelfverzekerd genoeg om het recept met jullie te delen. Nu kun jij het zelf gaan maken, voor jezelf en iedereen die je kent.

Je hebt nodig:

  • 300 ml heet water
  • 60 ml E-wax oftewel Emulsifying Wax  (Geen bijenwas)
  • 60 ml olijf olie
  • 24-36 druppels essentiele olie

Werkwijze:

  • Doe de olijfolie en de Ewax in een hittebestendige maatbeker
  • Verwarm ongeveer 1 minuut in de magnetron tot alles gesmolten is.
  • Verwarm het water tot ongeveer 70 Graden.
  • Doe het water al roerende bij het oliemengsel en roer . Het wordt melkachtig wit.
  • Voeg tot slot de essentiele olie toe en roer nogmaals door.
  • Giet in een schone pot, en laat een poos afkoelen.

De volgende dag heb je een heerlijk frisse handlotion. Veel plezier van je zijdezachte handen!