Ik ben me er van bewust dat niet iedereen zijn of haar eigen deo wil maken. Het heeft waarschijnlijk een hoog “geitewollensokken”gehalte. Maar waarom zouden we ons daardoor laten leiden? We gaan het gewoon lekker toch doen!
Er zijn vele recepten te vinden op basis van alcohol en/of baking soda oftewel soda-bicarbonaat. Maar ik heb liever iets dat zacht en smeerbaar is, dus daarom gekozen voor een creamdeo.
Als je nog een oude lege deohuls hebt kun je die misschien hergebruiken. Heb je die, net zoals ik, niet dan kun je ze in een (siliconen) cupcakevorm gieten zodat je compacte en afgemeten porties hebt.
Ik gebruik het nu drie weken en het werkt verbazingwekkend goed! De disks zijn iets harder als het koud is in de badkamer, maar door de warmte van je handen smelt het als het ware op je huid. Je kunt eventueel een beetje plantaardige glycerine toevoegen om het iets zachter te maken. Droog houdt deze deo je niet. Je blijft transpireren, alleen je ruikt het niet. De deo is ongeveer 2 tot 3 maanden houdbaar, maar je kunt wat je niet gebruikt in de vriezer bewaren.

Dit is wat je nodig hebt:

  • 3 Eetlepels shea boter
  • 3 Eetlepels baking soda
  • 2 Eetlepels maizena
  • 2 Eetlepels cacao boter
  • 2 Vitamine E olie gel capsules ( Uitknijpen) of 1 theelepel Vitamine E olie
  • Essentiële Olie (ik koos voor ylang yang en sinaasappel)

Zo maak je het:

  • Smelt alle ingrediënten, behalve de olien en roer het goed. Dit duurt met de magnetron ongeveer 30 seconden.
  • Voeg dan de oliën toe
  • Roer opnieuw
  • Giet het in de vormpjes of lege deohuls
  • Zet het in de koelkast om uit te harden

 

